Kullanıcı Adı:

Beni Hatırla

Şifre:

Şifremi Unuttum

Ana Sayfa | Tasavvuf Akademisyenleri | Tasavvufî Yayınlar | Tasavvuf Dergisi | Konuk Defteri | Fotoğraflar | İletişim | Haberler

Cemâl-i İlâhîye Ayna Bir Yıldız: Mehmed Necmeddin Okyay
(A Star Reflecting the Divine Beauty : Mehmed Necmeddin Okyay)
Yazar : Mehmet Necmettin Bardakçı
Türü : Makale
Baskı Yeri/Yılı : Ankara / 2007
Dergi : Tasavvuf İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi
Sayı : 18
Sayfa : 103-111
Görüntülenme : 15506
İndirilme Sayısı : 5703
  Bu eserin tam metnini indirmek için tıklayın

Özet

Mehmed Necmeddin Okyay Hoca Efendi çocukluğundan itibaren güzel sanatlara ilgi duymuştur. ‎Döneminin önde gelen ebrû üstâdı Özbekler Tekkesi şeyhi Edhem Efendi ile Hat üstâdı Sâmi ‎Efendi’nin öğrencisi olup icazet almıştır. Çiçekli ebruyu ilk defa o denemiş ve güzel eserler ‎meydana getirmiştir. Bu yüzden çiçekli ve yazılı ebru Necemeddin Ebrûsu olarak meşhur ‎olmuştur. O, sosyal ve kültürel hayatla barışık, geleneksel Türk-İslâm Sanatlarına vâkıf geniş ‎ufuklu bir görev adamıdır. Cemâl-i ilahiyi hat ve ebrû sanatlarında kağıda yansıtarak kaybolmaya ‎başlayan ebru sanatına yeniden hayat vermiştir. Üsküdar’daki tasavvuf kültüründen aldığı ‎ilhamla, “Allah güzeldir, güzelliği sever” hadisinin ışığında estetik zevki zirveye taşımıştır.‎
 

Anahtar Kelimeler

Güzel sanatlar, hat, ebru, tasavvuf kültürü, estetik zevk.‎
 

Abstract

Mehmed Necmeddin Okyay was interested in fine arts since his childhood. He was one of the ‎students of “Özbekler Tekkesi şeyhi” Edhem Efendi, one of the important marbling experts in his ‎term and calligraphy expert Sami efendi. He was the first who tried marbling with flowers and he ‎made (created) good Works. So marbling with flowers and writings known as Necmeddin ‎marbling. He is reconciled with social and cultural environment, and he has the command on ‎Türk-İslâm arts. By reflecting cemali ilahi (chant) to the paper in marbling and calligraphy arts he ‎gave life (prospered) to the marbling again. With the inspiration he got from the sufizm culture ‎in Üsküdar, under the light of the “The GOd is beautiful, and loves beauty” saying of the God, he ‎carried the estetical taste to the peak.‎
 

Keywords

fine arts, calligraphy, marbling, culture of sufizm, estetical taste
 

Gelişmiş Arama

Hızlı Erişim

Sayaç

Dost Site

Kullanılabilir renk seçenekleri
AYDINLI WEB TASARIM --> İrtibat için: aaydinli@gmail.com

Site Yöneticisi: Halil İbrahim Şimşek

bilgi@tasavvufakademi.com